poniedziałek, 1 marca 2021

Fasolowa z batatem i pomidorami

 Co powiecie na szybką zupę fasolową. Zrobiłam ją z fasoli nieugotowany i zamrożonej. Dodałam batata, po prostu go uwielbiam. Zupa jest lekka bo na piersi z kurczaka. Syta, rozgrzewająca.

 




 

2 bataty

2 marchewki

1 kawałek korzenia selera

por biała część

1 cebula

1 pierś z kurczaka

40 dkg ugotowanej fasoli

1 papryka czerwona

400 ml pomidorów z puszki

sól, pieprz kolorowy

1 łyżeczka papryki wędzonej

papryczka chili

natka pietruszki

olej rzepakowy

1/2 łyżeczki kurkumy

Do zupy wykorzystałam fasole którą ugotowałam kiedyś i zamroziłam. Zaoszczędziło mi to czas przygotowania zupy. Warzywa obieram. Batata, paprykę, seler kroję w kostkę. Por i cebulę kroję drobno. Marchew kroję w talarki. Pierś z kurczaka kroję w kostkę, przekładam do miski, dodaję trzy łyżki oliwy, papryczkę chili, paprykę wędzoną, kurkumę, sól, pieprz. Mieszam i odstawiam na 30 minut. W garnku na oleju przesmażam cebule i por, dodaję resztę warzyw bez fasoli. Wlewam około 2 litry wody. Gotuję na wolnym ogniu około 30 minut. Pierś z kurczaka przesmażyłam na patelni, dodaję do zupy pod koniec gotowania, fasole też. Pomidory też przesmażam na patelni. Wlewam do zupy. Doprawiam według uznania. Podaję z natką.

 

1 komentarz: