poniedziałek, 2 listopada 2020

Zupa gulaszowa z klopsikami i fasolą

 Rozgrzewającą zupa gulaszowa na bazie ostrej pasty paprykowej. Do zupy dodałam to co miałam, dynię, cukinię, patisona, fasolkę świeżą i fioletową ziarna. Do tego delikatne klopsiki z kurczaka i wyszła pyszna sycąca,  zupa.

 

 





 


 

 

klopsiki:

1 pierś z kurczaka

1 cebula mała

1 ząbek czosnku

sól, pieprz

1/2 łyżeczki majeranku

przyprawa do kurczaka

4 łyżki mąki migdałowej

2 łyżki natki pietruszki posiekane

1 jajko

 

zupa gulaszowa:

1 cukinia mała

1/2 dynia hokkaido małej

1 patison

1 cebula

1 kawałek selera korzeń plaster

1/2 por biała część

1 szklanka fasoli fioletowej

2  łyżki pasty paprykowej ostrej

500 ml przecieru pomidorowego

2 marchewki 

1 garść świeżej fasolki szparagowej zielonej

sól, pieprz

1/2 łyżeczki papryki wędzonej

1/2 łyżeczki papryki słodkiej

1/3 łyżeczki kurkumy

olej rzepakowy

1 ząbek czosnku

Fasola:

Fasolę użyłam świeżą bo taką miałam, i nie musiałam jej moczyć przed gotowaniem. Gotowałam ją osobno w garnku do miękkości, potem odlałam wodę przed dodaniem do zupy. Jeżeli macie fasolę suchą należy ją namoczyć w zimnej wodzie na noc, i na drugi dzień gotować do miękkości.

Zupa:

Cebulę, czosnek, por kroję drobno i przesmażam na oleju . Marchew kroję w talarki, seler w kostkę, patisona, dynię i cukinię też. Do cebuli dodaję marchew, seler, przesmażam, potem dodaję dynię, fasolkę szparagową, patisona, wlewam przecier pomidorowy, dodaję pastę paprykową, sól, pieprz, papryki, kurkumę, około 400 ml wody. Gotuję na wolnym ogniu aż warzywa będą lekko miękkie. Na końcu dodaję cukinię. Jak zupa zagotuję się wkładam do niej klopsiki na wierzch , przykrywam pokrywką i gotuję jeszcze około 10 minut. Na końcu dodaję fasolę ugotowaną, natkę pietruszki i mieszam.

Klopsiki:

Pierś z kurczaka, cebulę obraną i czosnek mielę maszynką do mięsa. Przekładam do miski, wbijam jajko, dodaję dwie łyżki mąki migdałowej. Pozostałą mąkę zostawiam do obtoczenia. Dodaję natkę, majeranek, przyprawę do kurczaka. Mięso dokładnie wyrabiam formuję małe kulki, które obtaczam w mące migdałowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz