sobota, 23 listopada 2013

Przyprawa do pierników


 Święta niedługo, czas najwyższy zrobić przyprawę do piernika i zarobić ciasto.W tym roku postanowiłam zrobić sama taką przyprawę. Fajna zabawa przy tym była :-)









40 gram cynamonu laski
2 płaskie łyżki imbiru mielony
1 ziarno gałki muszkatołowej
15 ziaren ziele angielskie
2 łyżki goździków
2 łyżki ziarno kolendry
1 łyżeczka kardamon mielony
1 łyżeczka pieprzu kolorowego ziarna
1-2 gwiazdy anyżu

Cynamon laski łamię i kruszę wałkiem do ciasta. Gałkę muszkatołową ucieram na tarce oczka drobne.
Anyż rozdusiłam wałkiem na drobno nasiona i skorupę razem. Dom młynka przełożyłam anyż, cynamon,ziele angielskie, goździki, ziarna kolendry, pieprz kolorowy. Całość mieliłam młynkiem ręcznym. Dodałam po zmieleniu imbir mielony, kardamon i wymieszałam. Przyprawa gotowa do użycia.


9 komentarzy:

  1. zawsze jestem na tak, jeśli chodzi o domowe przyprawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Madziu nie wiem czy skorzystam w tym roku, ale zapisuje przepis do wykorzystania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. własnoręcznie zrobiona najlepsza:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam przyprawe korzenna:-) Tez bede robic za kilka dni:-) Jak cudownie, ze Swieta sie zblizaja....

    OdpowiedzUsuń
  5. domowa to jest to :) też już zrobiłam !

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne aromaty :) Też muszę zrobić :) Taka domowa - najlepsza !

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć
    Chciałabym Cię poinformować, że mam nowego bloga.
    Stąd moje pytanie czy chciałabyś być dodana do jego bazy?
    Jeśli tak to zapraszam po szczegóły.

    bazafajnychblogow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. wiesz, już czuje ten zapach, i pierników, i pomarańczy i choinki... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też chciałabym kiedyś zrobić własną:)

    OdpowiedzUsuń