wtorek, 5 listopada 2013

Fasolowa z podgrzybkami

Jesienna zupa na rozgrzanie i do tego bardzo syta :-)






0,5 kg fasoli biały jaś
0,5 żeberek
20 dkg wędzonego boczku
 2 marchewki
3 ziemniaki
1/4 selera
1 por biała część
1 łyżka majeranku
3 ząbki czosnku
5 dkg podgrzybków suszonych
3 litry wody
sól do smaku
1 pęczek pietruszki

Marchew, ziemniaki, seler obieram , myję i kroję w kostkę. Por kroję w krążki. Fasole i grzyby  namaczam w zimnej wodzie 24 godziny.Robię to dzień wcześniej. Do garnka wrzucam fasole, dodaję mięso, boczek,  grzyby i całość gotuję do miękkości około godzinę. Pod koniec gotowania wrzucam warzywa. Doprawiam solą, roztartym majerankiem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Przed podaniem posypuje pietruszką pokrojoną.


8 komentarzy:

  1. Do fasolowej nigdy nie dodawałam grzybów:( jestem bardzo ciekawa tego smaku
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna i pożywna zupa ,szkoda,że mam takiego lenia na robienie zup.

    OdpowiedzUsuń
  3. pycha, pełna aromatu, super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. i grzybową i fasolową lubię, ale takiego połączenia jeszcze nie jadłam:) czas chyba spróbować :*

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie jesienne zupy, treściwe i pachnące :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale ta fasolowa smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  7. Narobiłaś mi smaka na taką zupę :)

    OdpowiedzUsuń