niedziela, 10 listopada 2013

Gołąbki domowe z leśnymi grzybami












0,5 kg mięsa od szynki
2 ząbki czosnku
1 cebula
1 bułka
1 jajko
sól, pieprz
1 łyżeczka majeranku
1 główka kapusty włoskiej
1 woreczek ryżu
2 szklanki przecieru pomidorowego domowego
1 pęczek koperku
1/2 szklanki mleka
20 dkg grzybów leśnych


Mięso miele maszynką, dodaję sól, pieprz, majeranek. Cebule i czosnek obieram i przekręcam razem z mięsem. Bułkę moczę w mleku i dodaję wyciśniętą do mięsa. Ryż gotuję, studzę i dodaję do farszu, razem z jajkiem, oraz pokrojonym drobno koperkiem. Grzyby leśne przesmażam na patelni i dodaję do farszu.Całość wyrabiam. Kapustę myję, obieram liście, wykrawam grubsze głęby, i sparzam następnie blanszuję w zimnej wodzie. Na każdy liść kapusty układam dwie łyżki farszu i zwijam. Układam w brytfannie, łączniem do spodu. Dno  brytfanny można wyłożyć pozostałymi liści i na nich układać gołąbki. Podlewam przecierem pomidorowym i duszę około 30 minut. Gołąbki podaję z kopytkami i marchewką.





8 komentarzy:

  1. przepadam za gołąbkami, ale ja wolę zwykłą kapustę, nadzienie za to, każde mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię domowe gołąbki, ale jeszcze nie jadłam takich z dodatkiem grzybów, na pewno są równie smaczne :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Madziu, ale mi smaka narobiłaś na takie gołąbki :) mistrzostwo świata :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam :) pysznie i domowo dziś u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego ja zawsze jestem glodna jak widze Twoje przepisy? :-) Pysznosci jak zwykle serwujesz...

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja kapusta jeszcze na grządce i pomyślałam o gołąbkach, a tu już są:)
    Pycha, też lubie z kapustą włoską.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne gołąbki ,muszę zrobić koniecznie.

    OdpowiedzUsuń