piątek, 11 października 2019

Krem dynia z kurkumą pomidorami i łazankami


Moja ulubiona jesienna zupa krem. Zrobiłam ją na mleczku kokosowym, dodałam świeżą kurkumę bo jest bardzo zdrowa. Zupę podałam z pomidorami suszonymi które sama ususzyłam. Z makaronem łazanki jest przepyszna. Można ją jeść na ciepło i na zimno. Jest lekko ostra. 



















1/2 dyni hokkaido
1 cebula
1 por biała część
1 kawałek kurkumy świeżej 3 cm
200 ml mleczka kokosowego
500 ml wody
sól pieprz
papryczka chili czerwona
natka pietruszki
6 pomidorów suszonych domowych
oliwa dyniowa
olej rzepakowy
pieprz czerwony
100 g makaronu łazanki Lubella

Dynię kroję na kawałki pozbawiam nasion. Nie obieram jej ze skóry. Cebulę i por kroję drobno, kurkumę delikatnie skrobię i kroję. W głębokim rondlu przesmażam cebulę, por na oleju rzepakowym. Dynię i kurkumę przekładam do garnka, wlewam wodę i gotuję do miękkości dyni. Dodaję sól, pieprz, mleczko kokosowe i całość miksuję blenderem. Makaron gotuję aldente według instrukcji opakowania. Zupę podaję z łazankami, pokrojoną papryczką, mleczkiem kokosowym, oliwą dyniową, i pomidorami suszonymi oraz natką.




zBLOGowani.pl

1 komentarz:

  1. Zakochałam się ostatnimi czasy w kurkumie i jej magicznych właściwościach, uwielbiam także dynię. Połączenie dla mnie idealne ;)

    OdpowiedzUsuń