czwartek, 13 lutego 2020

Bezglutenowe klopsiki z karpia w sosie

Klopsiki dietetyczne do tego bezglutenowe. Zrobiłam je z karpia bo bardzo lubię tę rybę a smażony karp już mi się znudził. Polecam nie tylko od święta. Podałam je w pysznym sosie pomidorowym. Można je zajadać na ciepło i zimno. W klopsikach przemyciłam kaszę jaglaną która jest mega zdrowa a zastąpiła ona bułkę.




















składniki na kotleciki rybne:

1 kg filetu z karpia
1 cebula
1 por biała część
1 jajko
1/3 szklanki kaszy jaglanej
sól, pieprz
1 łyżeczka majeranku
przyprawa do ryb
1/2 szklanki płatków owsianych
4 gałązki natki pietruszki
masło klarowane

sos pomidorowy:

500 ml pasaty pomidorowej
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól, pieprz czarny i czerwony
1/2 łyżeczka ziół prowansalskich

Kotleciki rybne:

Kaszę gotuję w 170 ml wody i studzę.
 Z filetu odcinam skórę, usuwam ości jeżeli takie są. Małe ości mogą zostać bo mięso będziemy mielić. Dla pewności zmieliłam dwa razy. Razem z rybą mielę cebulę. Por kroję drobno i przesmażam na maśle klarowanym, studzę. Por dodaję do ryby, wbijam jajko, dodaję kaszę, majeranek, sól, pieprz, przyprawę do ryb, pokrojoną natkę pietruszki. Wyrabiam całość. Płatki owsiane zmieliłam w blenderze. Posłużą nam za panierkę. Formuję klopsiki, obtaczam w płatkach zmielonych. W garnku zagotowuję dwa litry wody z liściem laurowym i zielem angielskim, solą. Do gotującej dodaję klopsiki. Gotuję na wolnym ogniu około pięć minut. Wykładam na talerz.

Sos:

Cebule i czosnek kroję drobno i przesmażam na oleju. Wlewam pasatę pomidorową i smażę aż sos zrobi się gęsty. Doprawiam solą, pieprzem, ziołami. Klopsiki podaję z sosem, posypuję natką pietruszki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz