poniedziałek, 26 kwietnia 2021

Domowa pomidorowa z makaronem

 Domowa pomidorowa taką jak robiła moja mama. Preferuję bardziej gęstą, dlatego blenduję warzywa na których gotuję zupę przez co jest syta.

 






 

1 korzeń pietruszki

1 kawałek selera

1 marchewka

1 por kawałek

1 cebula

sól, pieprz, natka pietruszki

olej rzepakowy

500 ml passaty pomidorowej

100 ml śmietany 18 %

700 ml bulionu drobiowego

200 g makaronu wstążki

Warzywa obieram. Cebulę przesmażam pokrojoną na oleju, dodaję przecier pomidorowy i dalej przesmażam. Zawsze tak robię bo zupa jest lepsza. Do garnka osobnego przekładam obrane warzywa, wlewam bulion najczęściej u mnie drobiowy który zostaje mi od rosołu. Gotuję na wolnym ogniu aż warzywa będą miękkie. Wyjmuję por którą można zjeść, a resztę warzyw zostawiam. Wlewam przecier pomidorowy, zagotowuję. Potem całość blenduję. Nie lubię wodnistej zupy pomidorowej, a przy okazji wykorzystuje wszystkie warzywa z zupy. W ten sposób gotowała moja mama teraz ja tak robię. Na końcu wlewam śmietanę i doprawiam sola, pieprzem. Makaron gotuję według instrukcji. Zupę podaję z makaronem, natką i marchewką, której kawałek zostawiam do dekoracji.

 

1 komentarz:

  1. Cześć, dziś ugotowana i zjedzona, b. smaczna i niezwykła w smaku; koniecznie do powtórzenia. Dziękuję za przepis (idealny także dla niejadków), pozdrawiam. M.

    OdpowiedzUsuń