piątek, 31 grudnia 2021

Przekąski z ciasta francuskiego

 Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich, dużo radości, uśmiechu i spełnienia marzeń :-)



 





1 arkusz ciasta francuskiego

10 dkg szynki

10 pomidorków koktajlowych

1 kulka mozzarelli duża

1 cebula czerwona

10 oliwek czarnych

5 pomidorów suszonych

50 g roszponki

pieprz czerwony, natka pietruszki

sos vinaigrette

1 kawałek sera feta

2 łyżki sosu pomidorowego 

1 kawałek ogórka zielonego

Z ciasta francuskiego wycinam koła o średnicy 8 cm. Użyłam do tego pucharka do lodów. Od razu przekładam na blaszkę na papier na którym będę piec. Na środku każdego koła wykładam trochę sosu pomidorowego, dodaję startą mozzarelle, pokrojoną szynkę, piórka cebuli, połówki pomidorków koktajlowych. Brzegi  podwijam do środka, robiąc taką zakładkę. Piekarnik nagrzewam do temp 220 stopni. Wstawiam blaszkę i piekę około 15 minut aż ciasto zarumieni się. Z resztek ciasta wycięłam gwiazdki za pomocą foremki małej i też upiekłam . Użyłam do dekoracji sałatki.

W tym czasie myję roszponkę, układam na desce, dodaję kawałki sera feta, oliwki, pokrojone pomidory suszone, cebulę piórka, plastry szynki. Dodaję gwiazdki z ciasta. Polewam sosem, posypuję pieprzem czerwonym, natką.

 

1 komentarz:

  1. Wydaje się proste, a efekt jest super. Z takich szybkich przekąsek, bardziej w formie czegoś do chrupania, to przysmak świętokrzyski u mnie w domu zawsze jest i chętnie na imprezach wszyscy go jedzą.

    OdpowiedzUsuń