poniedziałek, 9 marca 2020

Bezglutenowe ciastka migałowe bez cukru


Pyszne chrupiące ciastka bezglutenowe z migdałów. Ciastka są bez cukru, ale można go dodać. Jest to wersja dietetyczna ale można ją wzbogacić o dowolny słodzik, miód, cukier. Do ciastek wykorzystałam mąkę migdałową którą otrzymałam jako produkt uboczny jak robiłam mleko migdałowe. Wystarczy pulpę z migdałów mocno odcisnąć, ułożyć na papierze do pieczenia na blaszce i suszyć w piekarniku przy temperaturze 100 stopni kilka godzin. Mąkę wykorzystuje też do klopsików jak robię.













składniki ciastek:

150 g mąki migdałowej
50 g migdałów
szczypta soli
2 krople aromatu migdałowego
100 g zimnego masła
2 żółtka


posypka:

50 g płatków migdałowych
1 łyżka czarnego sezamu
1 łyżka suszonej żurawiny
białko do posmarowania

Ciastka:

Migdały zmieliłam w młynku do kawy, przesypałam do miski, dodałam mąkę migdałową, żółtka, sól, zimne masło pokrojone. Ciasto wyrobiłam rękoma. Wstawiłam na 30 minut do lodówki.  Zrobiłam wałek z ciasta, a potem podzieliłam go na 14 porcji. Formowałam kulki które spłaszczyłam nożem. Ciastka przełożyłam na papier do pieczenia na blaszkę. Posmarowałam białkiem. Posypałam płatkami migdałów, sezamem, żurawiną. Piekarnik góra dół nagrzałam do temp 170 stopni i piekłam około 15 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz