wtorek, 15 stycznia 2019

Czekolada dyniowa z kurkumą


Rozgrzewająca czekolada z dynią, kurkumą, cynamonem. Tyle się naczytałam o właściwościach kurkumy zdrowotnych , że postanowiłam dodawać ją nie tylko do dań wytrawnych ale też deserów. Bardzo fajnie łączy się z dynią i czekoladą. Moja wersja jest bez cukru bo tak wolę, ale można sobie dosłodzić. Czekoladę można podać w formie deseru bo jest syta bardzo. A w smaku pyszna, rozgrzewająca i kusząca.













20 dkg upieczonej dyni
100 g czekolady gorzkiej
250 ml mleka
250 ml śmietany kremówki
1 łyżeczka kurkumy
szczypta cynamonu
2 kulki kokosowe
cukier opcjonalnie /nie dodawałam/

Do garnuszka przelewam mleko, 100 ml śmietany kremówki i zagotowuję. Dodaję połamaną czekoladę i zostawiam na pięć minut aż się rozpuści. Lekko podgrzewam, dodaję kurkumę, cynamon. Dynie miksuję blenderem. 150 ml śmietany schłodzonej ubijam mikserem na sztywno. Do szklanek przekładam pure z dyni, wlewam czekoladę, na wierzch dodaję ubitą śmietanę, posypuję szczyptą kurkumy, podaję z kulką kokosową.

2 komentarze:

  1. Jestem bardzo zaskoczona, gdyż takiej czekolady jeszcze chyba nigdy nie widziałam. Staram się dość często wykonywać różnego rodzaju desery z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ gdzie czekolada gra pierwsze skrzypce. Jednak jakoś nie obiło mi się o uszy, aby była czekolada dyniowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekolada ma to do siebie że można ją łączyć z wieloma smakami.:-)

      Usuń