wtorek, 23 października 2018

Krem gruszka z fenkułem


Pyszna kremowa zupa z gruszką i fenkułem. Pewnie zastanawiacie się jak smakuje. Dla mnie zupa jest numerem jeden w kremowych zupach. Podałam ją z plastrami gruszki przesmażonymi z serem camembert. Koper włoski ma niepowtarzalny aromat lekko anyżkowy. Z gruszką stanowi świetny duet.










4 gruszki
1 por biała cześć kawałek
1 kawałek korzenia selera
1 pietruszka korzeń
1 fenkuł
1 cebula
2 ząbki czosnku
olej rzepakowy
750 ml bulionu warzywnego
60 g sera camembert
sól, pieprz
papryka chili płatki


W głębokiej patelni na oleju przesmażam cebule i czosnek pokrojony. Seler, pietruszkę kroję na kawałki, fenkuł też, por w krążki. Do cebuli dodaje por, fenkuł i chwilę przesmażam, na końcu dodaję seler, pietruszkę, i trzy obrane gruszki pokrojone. Zalewam bulionem i gotuję na wolnym ogniu około 20 minut. Na końcu dodaję sól, pieprz, papryczkę chili i miksuję blenderem. Jedną gruszkę kroję na cienkie plastry i przesmażam na oleju na patelni, układam na nich kawałki camemberta. Zupę podaje z gruszką, zielonym fenkułem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz