środa, 5 sierpnia 2020

Sałatka z porzeczkami i kabanosem


Letnia sałatka z kabanosem, porzeczkami, morelami, serem blu, wiśniami. Czy może być coś lepszego co daje nam natura latem. Całość dopełniły orzechy brazylijskie i pyszny domowy sos.













sałatka:

2 garście rukoli
1 garść liści sałaty
50 g kabanosów wieprzowych
4 morele
50 g sera pleśniowego blue
1 garść porzeczek białych i czerwonych
1 garść wiśni bez pestek
10 oliwek czarnych
6 orzechów brazylijskich
2 kromki chleba na zakwasie
masło klarowane

sos:

3 łyżki oliwy z oliwek
3 łyżki wody
1 łyżka octu winnego
1/2 łyżeczki musztardy
sól, czosnek granulowany

Sos:

Składniki sosu przekładam do słoiczka i mocno potrząsam żeby sos zrobił się gęsty. 

Sałatka:

Rukolę, roszponkę myję, osuszam układam na talerzu. Kromki chleba smaruję masłem i układam na patelni grillowej, przesmażam. Morele kroję na pół, pozbawiam pestek i też przesmażam na patelni.
Na sałacie układam morele, oliwki, kawałki kabanosów, ser pleśniowy, porzeczki umyte, wiśnie, pokrojone orzechy. Sałatkę polewam sosem, podaję z grzankami.



3 komentarze:

  1. Wygląda pięknie i brzmi kusząco. Nigdy nie jadłam takiej sałatki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem niesamowicie zadowolony bo od bardzo dawna korzystam z bardzo profesjonalnej firmy Gryzonie w Warszawie . O tej firmie dowiedziałem się przypadkowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno dużo osób wchodzi na ten blog. Ten blog jest mega ciekawy.

    OdpowiedzUsuń