sobota, 31 sierpnia 2019

Murzynek z jagodami


Z duża ilością jagód mocno czekoladowy murzynek z jagodami. Ciacho to jest moim wspomnieniem dzieciństwa kiedy robiła je moja mama. 
























ciasto:

1 i 1/2 szklanki mąki pszennej typ 500
200 g masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2 łyżki kakao
4 jajka
3/4 szklanki cukru trzcinowego

polewa:

50 g czekolady gorzkiej
1 łyżeczka masła
6 łyżek mleka
3 łyżki jagód do dekoracji


Ciasto:

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Masło, cukier, kakao przekładam do garnka i zagotowuję. Chwile gotuję na wolnym ogniu aż lekko zgęstnieje masa. Odstawiam do przestygnięcia. Do zimnej przesiewam mąkę, dodaję żółtka i mieszam mikserem około dwie minuty. Białka ubijam na sztywno. Dodaję do ciasta i delikatnie mieszam od spodu. Jagody myję i odsączam na sitku z wody, mieszam z mąką. Dodaję do ciasta i delikatnie łączę. Wylewam do formy. Piekarnik nagrzewam do temp 180 stopni i piekę około 40-45 minut do suchego patyczka. Po wyjęciu z piekarnika wykładam ciasto na deskę i studzę.

Polewa:

Czekoladę łamię na kawałki, dodaję masło, mleko i rozpuszczam w kąpieli wodnej. Polewam ciasto, dekoruję jagodami.


Formę keksówkę o wymiarach 24x11 cm smaruję tłuszczem, wysypuję bułka tartą.

5 komentarzy:

  1. przepysznie! uwielbiam takie smakowitości latem ze świeżymi owocami ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie ,muszę spróbować zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry, czy można do ciasta dać mrożone jagody?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, jestem nowicjuszem pieczenia ciast , zrobiłem krok po kroku jak było w opisie , niestety wyszedł mi zakalec i musiałem wszystko wyrzucić a produkty nie są tanie w tych czasach. Po dokładniejszym przestudiowaniu przepisu zauważyłem ogromny błąd, w " wykonaniu przepisu" nie uwzględniła pani dodatku soli i proszku do pieczenia. Mam nadzieję że przepis zostanie poprawiony i nikt więcej nie popełni mojego błędu.

    OdpowiedzUsuń
  5. A gdzie jagody które mają być w cieście?

    OdpowiedzUsuń