poniedziałek, 21 maja 2018

Paprykowy bigos z młodą kapustą


Szybki, prosty i jaki dobry bigos z młodej kapusty i papryki. Dodałam do niego wędzony schab bo taki miałam ,ale można dać inną wędlinę. Ja bardzo lubię warzywa aldente dlatego nie rozgotowywałam ich mocno. Podaję z dużą ilością koperku. U mnie bigos w wersji obiadowej.

















1 główka młodej kapusty
1 papryka czerwona
2 marchewki
1 cebula
3 gałązki selera naciowego
1 liść naciowy
2 ziela angielskie
sól, pieprz, papryka czerwona
25 dkg schabu wędzonego
2 łyżki koncentratu pomidorowego
koper świeży
olej do smażenia

Kapustę szatkuję, przekładam do garnka wlewam wodę, tyle żeby przykryła kapustę, dodaję liść laurowy i ziele angielskie, sól. Gotuję około 10 minut. Na patelni przesmażam pokrojoną cebulę, dodaję paprykę pokrojoną i dalej smażę. Na końcu dodaje startą na tarce jarzynowej marchewkę, i pokrojony seler naciowy. Całość przesmażam jeszcze trzy minuty. Kapustę odcedzam, dodaję przesmażone warzywa. Na patelni przesmażam pokrojony schab uwędzony, dodaję przecier pomidorowy, odrobinę wody. Przekładam do kapusty i duszę ją jeszcze z pięć minut. Na końcu doprawiam, sola, pieprzem, papryką czerwoną, podaję z koperkiem.

1 komentarz: