niedziela, 4 sierpnia 2013

Pizza z pesto paprykowym pod gwiazdami


 Testowanie z firmą MONINI

Do wykonania tej pizzy użyłam Oliwy extra vergine  GranFruttato Monini i pesto paprykowe Monini w ramach testowania produktów. Z pesto paprykowym miałam pierwszy raz do czynienia. Podbiło moje podniebienia. Postanowiłam wykorzystać je zamiast sosu do pizzy i to był strzał w 10.


Oliwa GranFruttato w dosłownym tłumaczeniu znaczy „superowocowy”, co idealnie określa właściwości smakowe i zapachowe oliwy. Powstaje w wyniku połączenia wielu rodzajów oliw najwyższej jakości.

 







 

 

 

 

Ciasto:
¾ szklanki mąki pszennej
1łyzka oliwy extra vergine GranFruttato Monini
Sól szczypta
1 dkg drożdży
1/3 szklanki wody
Farsz:
½ słoiczka pesto z papryki Monini
16 oliwek czarnych
½  opakowania sera mozzarella kulki
1 cebula czerwona
½ papryki czerwonej
6 pomidorków koktajlowych
5 pomidorów suszonych
10 gałązek bazylii cytrynowej
6 plastrów szynki surowej suszonej
Ciasto:

Do  miski wkładam drożdże, odrobina wody jedna łyżka  i jedna łyżka mąki. Rozrabiam, i odstawiam do wyrośnięcia. Następnie dodaję, oliwę GranFruttato, resztę mąki, szczyptę soli i resztę wody. Wyrabiam na luźne ciasto. Wody dodaję w zależności od gęstości ciasta. Odstawiam do wyrośnięcia ponownego. Ciasto formuję na blaszce wysmarowanej oliwą i wstawiam do piekarnika, podpiekam 10 minut.
Wyjmuję i smaruję pesto paprykowym, układam, plastry szynki surowej suszonej, dodaję pomidorki koktajlowe polówki, oliwki czarne, ser mozaarella, kawałki cebuli, pomidory suszone. Z papryki wycinam specjalnym nożem gwiazdki. Wkładam ponownie do piekarnika i zapiekam 15 minut. Dekoruję bazylią. Smacznego

13 komentarzy:

  1. podoba mi się lotos z cebuli na środku:) ciekawa jestem jak smakuje to pesto, chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. dzis na pewno bede robic pizze <3

    zapraszam na rozdanie do siebie!
    www.cookplease.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  3. szkoda że tak daleko mieszkasz bo już bym Madziu u Ciebie była i zjadłabym tą pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę koniecznie posmakować tego pesto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie cudo wyczarowałaś:-) Aż szkoda jeść i psuć dekorację:-) A pesto chętnie wypróbuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam podejrzenie, że nawet gdybyś testowała wodę, to tak byś ją podała, że i tak język by nam wisiał do samego pasa:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika ale mnie rozweseliłaś z rana. Od razu humor mi się poprawił :-) Z wodą to byłby problem ale kto wie :-) pozdrawiam

      Usuń
  7. Super pizza ! Jaka głodna jestem ....

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojjjj taaaak ! Poproszę taką z dostawą do domku :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jak dla mnie rewelacja, pizza wygląda jak z bajki :)

    OdpowiedzUsuń