piątek, 22 stycznia 2021

Grochówka

 Sycąca , rozgrzewająca idealna na zimę grochówka domowa. Uwielbiam tą zupę. Do tego domowy chleb na zakwasie i czego chcieć więcej.

 


 

 








70 dkg mięsa wieprzowego biodrówka

30 dkg boczku wędzonego

4 ziemniaki

3 marchewki

1/2 korzenia selera

1 korzeń pietruszki

1 kawałek por biała część

3 ziela angielskie

2 liście laurowe

4 ząbki czosnku

1 łyżka majeranki

sól, pieprz

0,5 kg grochu połówek

natka pietruszki

 

Groch zalewam zimną wodą i odstawiam na noc do namoczenia.Do garnka u mnie spory,wlewam około 3 litry wody, dodaję liść laurowy, ziele angielskie. Mięso kroję w kostkę, dodaję do garnka, wsypuję groch namoczony, i gotuję około godzinę. W tym czasie warzywa obieram i kroję w kostkę. Por przesmażyłam na patelni, dodałam resztę warzyw i też przesmażyłam chwilę.Warzywa dodałam po około godzinie gotowania się grochu i gotowałam zupę dalej. Boczek pokroiłam i też delikatnie przesmażyłam, dodałam do zupy. Na końcu jak wszystko jest już miękkie doprawiam zupę sola, pieprzem, dodaję majeranek. Zupę podaję z natką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz