czwartek, 29 maja 2014

Fettucionne z kurkami na oleju rzepakowym

Zakochałam się w makaronie Fettucionne ze szpinakiem, pomidorami. Obiad powstał na spontana. Zamarynowałam pierś z kurczaka i koncepcji nie było co dalej. Zaczęłam przeglądać zamrażalnik co on skrywa i stwierdziłam trzeba robić miejsce na świeże produkty. Kurki moje ulubione już mi się  kończą. Ale wiosnę już mamy za chwile lato i czas cieszenia się świeżymi grzybami.

„Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego w mojej kuchni króluje od zawsze, bo stawiam na zdrowie” 

 


















1 opakowanie makaronu fettucionne
1 pierś z kurczaka
20 dkg mrożonego groszku
15 dkg mrożonej fasolki szparagowej
10 pomidorków koktajlowych
20 dkg kurek mrożonych
natka pietruszki
olej rzepakowy


marynata do kurczaka:
olej rzepakowy
sól morska
pieprz
2 ząbki czosnku
1 cebula
1 łyżeczka rozmarynu suszonego
1 łyżka sosu śliwkowego

Makaron gotuję aldente w osolonej wodzie. Kurki przesmażam na patelni na oleju, razem z pomidorkami. Doprawiam solą, pieprzem. Groszek i fasolkę duszę na patelni na oleju około 3 minuty. Kurczaka pierś kroję na kawałki, marynuje w oliwie, dodaje czosnek, cebulkę pokrojoną, sól, pieprz, sos śliwkowy, rozmaryn. Odstawiam na dobę do lodówki. Przesmażam potem na patelni, dodaję groszek z fasolką, kurki i dodaje makaron ugotowany mieszam wszystko razem. Podaję z natką pietruszki i bratkami.

16 komentarzy:

  1. Kolejne cudo wykonane przez Ciebie, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myszo ta Twoja kuchnia jest tak kolorowa i tak wesoła, że pewnie każdy niejadek zjadłby z chęcią co kolwiek byś mu podała :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale już niedługo znowu kurki będę:-) - oby:-) Pięknie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powalająco pięknie wyglądają Twoje dania :) jak takie małe dzieła sztuki, aż by się chciało załapać na taki obiadek :)) Ten szpinakowy makaron to też uwielbiam :))) Pozdrawiam.....

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurkami ja też nie pogardzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie kolorowe, bardzo apetyczne danie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile tu kolorów i smaków-pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze jak do Ciebie zaglądam to mi ślinka cieknie. Same pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie, kolorowo, jak zawsze u Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie jak zawsze, a do tego bardzo smacznie:) po składnikach widzę, że bardzo by mi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ależ kolorowo na Twoim talerzu ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też lubię ten makaron.Bardzo kolorowo

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak zwykle pięknie podane. Ale smutno mi bo na takie danie mam szansę dopiero jak pojawią się kurki moje mrożone już zużyłam:(

    OdpowiedzUsuń
  14. Przy tak pięknej dekoracji ciężko byłoby się oprzeć temu daniu:-)

    OdpowiedzUsuń