wtorek, 4 czerwca 2019

Makrela z grilla z rabarbarem

Pierwszy raz robiłam świeżą makrele na grillu i to z rabarbarem. Dlaczego z nim. Otóż jest on kwaskowy tak jak cytryna i uznałam że może ją zastąpić. Ryba wyszła pyszna, chrupiąca z fajnym rabarbarem. Do tego podałam młode marchewki balsamico i cóż więcej powiedzieć. Spróbujcie i  przekonajcie się.

















2 makrele świeże
3 łodygi rabarbaru
1 papryka żółta
1 papryka czerwona
1 pęczek młodej marchewki
natka pietruszki
oregano, tymianek świeży
sól, pieprz
1 łyżka masła
1 łyżeczka majeranku
1 łyżka sosu balsamico
olej rzepakowy
1/2 papryczki chili


Makrele myję, osuszam. Nacieram solą, pieprzem, majerankiem, pokrojonym tymianek im i oregano. Odstawiam na dwie godziny do lodówki albo dłużej. Rabarbar kroję na kawałki 1 cm. Masło mieszam z pokrojoną natką pietruszki około łyżka natki. Połowę wkładam do środka jednej makreli, drugą połowę do drugiej. Wkładam kawałki rabarbaru i spinam wykałaczkami ryby, żeby rabarbar nie wyleciał. 

Marchewki myję i obieram. Przekładam do miski, dodaję kawałki papryki, sól, sos balsamico i nacieram warzywa. Rybę i warzywa grilluję z każdej strony. Przed podaniem posypuje natką i chili pokrojonym.

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo odważne połączenie, dziękuję za inspirację. Ostatnio staram się wprowadzić więcej ryb w swojej kuchni. Moja rodzinka przepada za https://mowisalmon.pl/przepisy/salatka-nicejska-z-kawalkami-lososia-mowi-wedzonego-na-cieplo/ Może dlatego, że wszyscy lubimy zdrową i lekką kuchnię. ja również jestem zadowolona bo jej przygotowanie zajmuje mi kilka chwil. Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń