środa, 27 sierpnia 2014

Kwiaty dyni w tarcie



Tarta mocno dyniowa za sprawą dyni piżmowej i kwiatów dyni nadziewanych. Polecam bo jest bardzo dobra i prosta do zrobienia



















spód:
125 g zimnego masła
250 g maki pszennej
1 łyżka zimnej wody
sol
1/2 łyżeczki przyprawy greckiej do sałatek
2 żółtka

farsz:
3 jaja
200 ml jogurtu greckiego
75 g serka fromage czosnkowy
1/2 dyni piżmowej
10 pomidorków koktajlowych
1/2 papryczki chili
10 gałązek koperku
1/2 łyżeczki czubrycy zielonej

 6 kwiatów dyni
1/3 kostki sera feta
1 łyżka jogurtu greckiego

Make przesiewam do pojemnika od malaksera, dodaję pokrojone masło zimne, żółtka, sól, przyprawę do sałatek , zimną wodę i miksuję. Wyjmuje ciasto zagniatam je bardzo krótko i wykładam na papier do pieczenia. Przykrywam drugim arkuszem i wałkuję. Przekładam ciasto do wysmarowanej formy. Piekę 20 minut temp 180 stopni.

Dynię obiera, wykrawam pestki i kroję w kostkę. Przesmażam na patelni na oleju. Kawałki mają byc aldente. Ser feta rozrabiam z jogurtem, dodaję połowę koperku pokrojonego  i mieszam. Z kwiatów dyni usuwam pręciki i napełniam je fetą. Układam na wystudzonym cieście podpieczonym, dodaję usmażoną dynię. Jajka wbijam do miski, dodaję pokruszony fromage, jogurt grecki, czubrycę , koperek. Mieszam całość i wylewam na tartę. Dodaje pomidorki koktajlowe i pokrojoną papryczkę chili. Wstawiam do piekarnika nagrzanego temp 190 stopni na 35 minut.


13 komentarzy:

  1. W zeszłym roku kwiaty dyni jadłam po raz pierwszy i bardzo mi smakowały, chętnie skorzystam i włożę je do tarty. Wygląda jak zwykle u Ciebie bardzo pieknie i kolorowo. Musi być smaczna niezwykle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziwno mi bardzo zasmakowała, bo nie wszystkie tarty mnie powalają :-)

      Usuń
  2. Widziałam na targu kwiaty dyni, ale jeszcze nigdy ich nie jadłam. Tarta wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam juz gdzieś taką tartę i bardzo mi się spodobała. Twoja genialnie wygląda, co skłania mnie do wypróbowania przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kwiat z dyni? Wow, chętnie bym spróbowała tej tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam kwiatów dyni, ale patrząc na zdjęcia tej tarty żałuję, bo wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna i piękna tarta :) jeszcze nie jadłam kwiatów dyni, muszę spróbować koniecznie....

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna:)tak sądzę,bo z kwiatami z dyni jeszcze nie miałam okazji spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka ona wspaniała, jadłbym całą na jeden raz, a co! Kto głodnemu zabroni :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Kwiaty dyni w takiej tarcie? Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie i ślicznie, choć osobiście wolę kwiaty cukinii są delikatniejsze, ale z drugiej strony, wśród tych składników dyni może jest odpowiedniejsza:)

    OdpowiedzUsuń