środa, 29 stycznia 2014

Masło migdałowe słone



Masło migdałowe z prażonych migdałów solonych Kresto. Jedno z lepszych które zrobiłam do tej pory.
Ze świeżą bułeczką smakuje cudnie. Bez konserwantów 100 % masła.
















400 ml śmietany 30 % w kubeczku ( uht śmietana się nie nadaje)
4 łyżki migdałów prażonych solonych Kresto
1 szklanka wody


Do pojemnika wysokiego od blendera przelewam śmietanę schłodzoną. Miksuję blenderem około 15 minut do momentu wytworzenia się maślanki. Masło jest dobrze ubite jak zaczyna oddzielać się od ścianek pojemnika, i wytworzy się maślanka, około 3/4 szklanki. Zlewam ją wykorzystuje do pieczenia chleba. Masło przelewam zimną wodą, i wyrabiam w misce drewnianą łyżką, usuwam nadmiar wody. Migdały kruszę w moździerzu i dodaję do masła. Dokładnie mieszam i przekładam na folię aluminiową. Zwijam w rulon i wkładam do zamrażalnika na 30 minut. Przed podaniem kroję. Masła nie solę bo migdały są już słone.


10 komentarzy:

  1. No o czymś takim to nie słyszałam:)ale fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. też pierwszy raz spotykam się z takim masłem:) pomysł genialny, bardzo mi się podoba:) masło wygląda znakomicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam kiedyś masło orzechowe w zastraszających ilościach ,na szczęście mi przeszło. Pomysł na zrobienie go w domu bardzo fajny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy przepis, nigdy nie spotkałam się z takim masłem.

    OdpowiedzUsuń
  5. to ja się podpisuję pod w/w komentarzami- nigdy nie słyszałam ale chętnie bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  6. chętnie bym zjadła i podpisuję się pod każdym z komentarzy i zrobię sobie takie masło, po prostu palce lizać - zainspirowałaś mnie mega kulinarnie i zdrowo, pozdrawiam ciepło - Ella

    OdpowiedzUsuń
  7. ja do tej pory tylko ziołowe i czosnkowe... Z migdałami super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mistrzostwo świata :) ja bym chyba nie potrafiła - szacun Magduś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucja potrafisz i to nie jedne cuda robić. Więc zrobienie masła to dla ciebie bułka z masłem ha ha:-)

      Usuń