piątek, 24 lipca 2015

Jaglane leniwe z sosem jagodowym


Leniwe mojego dzieciństwa, z tymże że ta wersja jest z kaszą jaglaną którą uwielbiam. Wykorzystałam jagody świeże jako sos. Pachniały malizną i jagodami.











1/3 szklanki kaszy jaglanej
220 g sera twarogowego
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 jajka
sól szczypta

pozostałe:

20 dkg jagód
jogurt grecki do polania
cukier opcjonalnie


Kaszę przelewam zimną wodą na sitku, przesypuję do garnka wlewam 2/3 szklanki wody i gotuję aż kasza wchłonie wodę. Wstawiam na 30 minut minut pod koc. Przestudzoną przekładam do miski, dodaję ser biały, jaja i miksuję blenderem. Dodaję sól, mąki i wyrabiam ciasto aż się połączy. Wykładam na deskę i formuję na niej wałek Wcześniej podsypuję deskę mąką żeby ciasto się nie kleiło . Odcinam nożem po skosie kawałki pierogów. Gotuje we wrzącej wodzie od momentu wypłynięcia na wierzch około dwie minuty.
Jagody myję, odsączam z wody i miksuję blenderem. Pierogi podaję z sosem jagodowym i jogurtem greckim. Można posypać cukrem.

15 komentarzy:

  1. mmm przepysznie wyglądają! cudowny letni obiad :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne kluseczki, i jak pięknie podane!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne leniwe. Pycha, a te kolory to bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takich leniwych, to ja jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, ja bym się rozpłynęła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejny przepis z serii "jak przemycić jaglankę dzieciom". Na pewno wypróbuję. Pozdrawiam Megi Pegi

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne te kluseczki :) Muszą być pyszne z tym sosem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę takie zrobić! Wyglądają świetnie, a ja uwielbiam leniwe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. częstuję sie, bo wyglądają obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. takie uzdrowione kluseczki to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń