poniedziałek, 9 marca 2015

Ryżowa sałatka z tuńczykiem i jajkiem


Szybka i prosta sałatka z tuńczykiem i jajkiem. Idealna na imprezy, kolacje. Moja rodzina bardzo lubi takie sałatki zimową porą. Od czasu do czasu przygotowuję taką wersję kiedy ciężko ze świeżymi warzywami.

















1 puszka tuńczyka w sosie własnym
4 ogórki korniszony
3 jajka
1 puszka fasoli czerwonej
1/2 papryki czerwonej
1/2 szklanka ryżu
sól, pieprz
natka pietruszki
2 łyżki oliwy
1 łyżka majonezu płaska
1 łyżka płaska jogurtu greckiego

Jajka gotuje na twardo. Ryz przekładam na sitko i przelewam zimną wodą. Przekładam do garnka, wlewam szklankę wody, dodaję 1/3 łyżeczki soli, i dwie łyżki oliwy. Zagotowuję do momentu wchłonięcia przez ryż wodę. Odstawiam garnek i zawijam w koc na 30 minut. Tuńczyka i fasolę odsączam z zalewy. Paprykę kroję w kostkę, kawałek zostawiam do dekoracji. Korniszony i jaka także kroję w kostkę. Do wystudzonego ryżu, dodaję fasolę, paprykę, ogórki, jajka, tuńczyka, dodaję jogurt, majonez, doprawiam solą, pieprzem, i natką pietruszki.






18 komentarzy:

  1. Chętnie bym ją teraz zjadła w pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna, pożywna i kolorowa :) zjadłabym z chęcią...

    OdpowiedzUsuń
  3. moje smaki :)
    i jak zwykle przepiękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ją lubię! Dawno nie robiłam, muszę to nadrobić :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Łaaał! Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. pysznie wygląda też myślę nad zrobieniem jakieś sałatki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sałatka wygląda świetnie.Tego typu z tuńczykiem sałatki są bardzo smakowe;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastycznie ją skomponowałaś, nie mogę się napatrzeć

    OdpowiedzUsuń
  9. wieki nie jadłam, a tak przecież lubię :-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna! az ślinka cieknie na samą myśl o niej

    OdpowiedzUsuń
  11. Musi być pyszniutkie! Mniam.

    Obserwuję, aby podkraść czasem jakiś przepis i być na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja również jestem fanką sałatek :) mogą stanowić świetny i szybki posiłek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. I ja się dołączam do wielbicieli tej sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. sałatki uwielbiamy, a ta wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń