wtorek, 25 lutego 2014

Bułki czosnkowo pietruszkowe


 Bułki czosnkowe pietruszkowe podbiły moje podniebienie. Uwielbiam czosnek, pietruszkę też mogę jeść na śniadanie , obiad i kolację. Tym razem testuję Sól morską Kamis, przyprawę do chleba włoskiego Kamis , i czosnek suszony Kamis. 
Ciąg dalszy pieczenia bułek :-)
































ciasto:
40 dkg mąki chlebowej pszennej typ 650
8 gram drożdży świeżych
1/2 łyżeczki cukru
1 płaska łyżeczka soli morskiej w młynku Kamis
250 ml mleka
3 dkg roztopionego masła
2 łyżeczki przyprawy do chleba włoskiego Kamis
1 jajko do posmarowania


nadzienie:
8 dkg miękkiego masła
3 ząbki czosnku
1 łyżeczka czosnku suszonego  Kamis
2 łyżki pokrojonej natki pietruszki ja dałam mrożoną

Zaczyn:
Do miski dodaję 2 łyżki mąki, wkruszam drożdże i dodaję 3 łyżki mleka letniego oraz cukier. Mieszam i odstawiam w ciepłe miejsce do podwojenia objętości zaczynu.
Do wyrośniętego zaczynu, dodaję resztę mąki przesianej, sól, przyprawę włoską do chleba, resztę mleka, roztopione masło. Całość wyrabiam ręką albo mikserem na jednolię ciasto. Zostawiam do wyrośnięcia. Następnie ciasto dzielę na 12 równych części i formuję podłużne bułki. Układam na blaszce żeby podrosły. W miseczce rozcieram masło, dodaję pietruszkę czosnek suchy, czosnek świeży rozgnieciony i całość mieszam. Przekładam do worka grubego, w którym zrobiłam dziurkę. Wyrośnięte bułki smaruję roztrzepanym jajkiem, robię nacięcie nożem, i w to nacięcie wyciskam nadzienie. Bułki wstawiam do nagrzanego piekarnika na 20 minut temp 180 stopni.


Wytrawne Vege Śniadanie

20 komentarzy:

  1. uwielbiam czosnek, więc te bułki i mnie by bardzo smakowały :)

    Alex

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj wgryzłabym się w taką! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszą pachnieć i smakować genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda,że u mnie w domu nie testujesz tych wszystkich wspaniałych bułeczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałbym doc ciebie przyjechać ha ha bo u mnie nie ma za bardzo kto jeść jak zrobię :-)

      Usuń
  5. Rewelacyjnie wyszły- też bardzo lubię czosnek i zieleninę więc takie bułeczki to moje smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wiesz co, to do mnie też wpadnij, bo ja chętnie zjadłabym takie cieplutkie, pachnące...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Do mnie też, do mnie ...Ja w wypiekach drożdżowych nie czuję się zbyt dobrze dlatego mogę tylko łakomie popatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze Magda :) teraz to mi dałaś dylemat :) miałam w planie jutro piec chleb na zakwasie ale te bułeczki tak na mnie patrzą że nie potrafię się powstrzymać :) i jeszcze dwa pęczki pietruszki leżą i trzeba je wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucja piecz bułki są pyszne moje faworyty :-) czekam na twój wpis :-)

      Usuń
  9. Upiekę na pewno :) już nie mogę się ich doczekać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bułeczki przepyszne!! smakowały całej rodzince !

      Usuń
  10. O matko, chyba zmykam stąd, bo zaczęło mnie skręcać z głodu;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie coś dla mnie :) uwielbiam takie smaki ;p mniam!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile bulek ostatnio u Ciebie! Wygladaja pieknie.

    OdpowiedzUsuń
  13. ostatnio bułeczkowo u Ciebie, a ta propozycja czosnek i pietruszka, bardzo mi przypadła do gustu, mniam
    z pozdrowieniami, El

    OdpowiedzUsuń