środa, 1 marca 2017

Sałatka śledziowa z cykorią


Śledzie w innym wydaniu w połączeniu z owocami i cykorią. Dzisiaj w wielu domach będą królować śledzie. U mnie w wersji łódeczek. Taka mała przekąska a jak dobrze smakuje. Polecam w kuchni wykorzystywać cykorię bo można z niej robić pyszne potrawy.














2 cykorie
6 pomidorów suszonych
1 pomarańczo
25 dkg śledzi matias w oleju rzapkakowym
1 gruszka
1 cebula czerwona
sól, pieprz czerwony, pieprz czarny
1 łyżka jogurtu greckiego
1 łyżka soku z cytryny
natka pietruszki

Cykorię myję, odcinam końce i odrywam łódeczki. Śledzie wykorzystałam z zalewy w oleju.  Można użyć śledzi tradycyjnych solonych, wymoczyć je należy dobrze w zimnej wodzie i potem przełożyć do oleju rzepakowego na noc.Pomarańczo odfiletowałam i pokroiłam, przełożyłam do miski, dodałam pokrojone pomidory, śledzie. Gruszkę obieram, kroję w kostkę i skrapiam sokiem z cytryny, dodaję do śledzi. Cebulę obieram i kroję, też dodaję z jogurtem greckim, doprawiam solą, pieprzem czarnym i czerwonym, oraz natką. Sałatką przekładam do łódek z cykorii. Do jednej takiej łódeczki wykorzystałam dwa liście cykorii. Posypuję natką i pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz