piątek, 28 kwietnia 2017

Pizza chlebek


A może tak chlebek pizza, dlaczego nie. Idealny do pracy, do szkoły, na piknik. można go jeść i na ciepło i na zimno. Można go podgrzać w mikrofali. Dodatki wedle uznania, co kto lubi i co w lodówce mamy. 




































ciasto:

400 g mąki pszennej do pizzy 00
1 szklanka wody letniej około
2 dkg drożdży
1/2 łyżeczki soli himalajskiej
1 łyżeczka przyprawy do pizzy
2 łyżki oliwy
szczypta cukru
olej do smażenia

farsz
40 dkg sera żółtego
30 dkg pieczarek
1 cebula czerwona
1 garść oliwek czarnych
przyprawa do pizzy
100 g salami cienkie plastry
2/3 szklanki sosu pomidorowego
sól, pieprz
przyprawa do pizzy
tymianek świeży


Do miski przesiewam trzy łyżki mąki do pizzy, dodaję szczyptę cukru wody letniej tyle żeby zaczyn miał konsystencję gęstej śmietany. Odstawiam przykryty w ciepłe miejsce na 30 minut do podwojenia objętości. Do zaczynu przesiewam resztę mąki, dodaję sól rozpuszczoną w wodzie, wlewam wodę stopniowo łączę mikserem i obserwuję jaką konsystencję ma ciasto. Na końcu dodaję oliwę, przyprawę do pizzy i wyrabiam ciasto tak długo aż będzie elastyczne. Jak jest za rzadkie dosypuję mąki, jak jest za gęste dodaję wody. Ciasto posypuję mąką z wierzchu, przykrywam i odstawiam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na półtorej godziny.

Na stolnicy układam papier do pieczenia,  smaruję go oliwą.Łatwiej wtedy zwiniemy roladę bo nie będzie się przyklejać do papieru. Rozciągam na papierze ciasto rękoma tworząc prostokąt o wymiarach 29* 50 cm.
Ciasto smaruję sosem pomidorowym można też posmarować ketchupem, posypuję startym serem, układam plastry salami. Pieczarki pokroiłam drobno, i przesmażyłam na oliwie, posoliłam doprawiłam pieprzem, tymiankiem, odstawiłam do przestudzenia. Wyłożyłam na salami, dodałam pokrojoną drobno cebule czerwoną, oliwki pokrojone, posypałam przyprawą do pizzy. Roladę zwijam od krótszego boku. Nakłuwam w kilku miejscach patyczkiem.
Wkładam razem z papierem do formy o wymiarach 30*11 cm i wstawiam do nagrzanego piekarnika temp 250 stopni, po czym zmniejszam na temp 220 stopni i piekę 15 minut, a potem zmniejszam na temp 180 stopni i piekę jeszcze 30 minut. Pizzę dobrze jest piec zawiniętą papierem, a pod koniec papier można podnieść.Podaję jeszcze ciepłą.

1 komentarz: