sobota, 7 lutego 2015

Kokosowy kurczak garam masala z warzywami


Kurczak doprawiony przyprawą garam masala która ma składzie : kolendrę, kurkumę, pieprz angielski, gałkę muszkatołową, pieprz, kardamon, goździk, koper włoski, liście laurowe. Jest to indyjska przyprawa charakterystyczna dla tego obszaru. Dostałam ją w prezencie i postanowiłam przetestować. Można ją też zrobić samemu. Mi osobiście smakuje, ale ja lubię kuchnię indyjską.U mnie z kaszą bo dla mnie jest zdrowsza.



















marynata:
1 pierś z kurczaka
1 cebula
1 ząbek czosnku
3 łyżki octu winnego
sól
rozmaryn 1/2 łyżeczki

pozostałe:
1 opakowanie mrożonki mieszanka chińska
1 woreczek kaszy owsianej
2 łyżeczki przyprawy garam masala
1/2 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki curry indyjskie
1 puszka mleczka kokosowego
olej

Pierś z kurczaka kroję na kawałki. Dodaję pokrojoną cebulę, i ząbek czosnku, sól, ocet winny i rozmaryn. Odstawiam na godzinę do lodówki albo na noc.Na patelni na oleju przesmażam kurczaka chwile i dolewam mleczko kokosowe. Duszę na wolnym ogniu około 20 minut do odparowania wody i zgęstnienia sosu.Dodaję garam masala, kurkumę i curry. Kaszę gotuję 15 minut. Warzywa przesmażam na patelni drugiej na odrobinie oleju. Doprawiam mieszanką przypraw dołączoną do warzyw. Kurczaka podaję z warzywami i kaszą. Można podać z ryżem.

10 komentarzy:

  1. Jakie kolorowe danie, rozjaśnia ten szary dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne kolory,zainspirowało mnie to danie.Świetny przepis.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam indyjską kuchnię, u mnie dziś na obiad curry z ryby :) Twoje danie prezentuje się wspaniale. Zapach garam masali czuję aż u mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kurczaka a tu tak pięknie i kolorowo, masz mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności! :) przepis jak znalazł do.... wzięcia udziału w moim konkursie ;) zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. takie dania smakują mi najbardziej,ogólnie ostatnio mam 'bzika' na punkcie kuchni indyjskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kuchnia indyjska jest genialna, ta feria przypraw, smaków. Garam masalę mam zawsze pod ręką, na zimę takie potrawy są wręcz idealne :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam tę gamę smaków w kuchni indyjskiej :)

    OdpowiedzUsuń