niedziela, 29 października 2017

Szarlotka z pigwą


Szarlotka z dużą ilością pigwy. Rodzina orzekła że lepsza niż z jabłkami. Na kruchym cieście do kawy najlepsza jeszcze ciepła. Do pigwy trzeba dodać sok z cytryny żeby nie ściemniała.




















składniki ciasto:
200g masła zimnego
210 g mąki pszennej
60 g migdałów zmielonych
4 żółtka
sól szczypta
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 szklanki cukru pudru

1 i 1/2 kg pigwy
1 budyń śmietankowy
10 łyżek cukru trzcinowego
1 cytryna


puder do dekoracji


 pigwa:

Pigwę obieram,  wydrążam nasiona i kroję  w kostkę. Przekładam do garnka, dodaję sok z cytryny, 100 ml wody, cukier i na wolnym ogniu przesmażam aż będzie miękka, ale mają zostać kawałki owocu. Na końcu dodaję proszek budyniowy i mieszam, chwilę przesmażając.


ciasto:

Do miski przesiewam mąkę, dodaję masło zimne pokrojone, żółtka, sól, cukier puder, proszek do pieczenia. Migdały zalałam gorącą wodą, odstawiłam na 15 minut i obrałam ze skórki. Następnie zmieliłam blenderem. Zmielone dodałam do ciasta które zagniatam krótko. Wstawiam do lodówki na godzinę. Odkładam 1/4 ciasta na kratkę i serduszka.
Ciasto wałkuję na papierze do pieczenia na średnicę formy moja ma 23 cm plus bok.
Dno formy wykładam papierem do pieczenia, przekładam ciasto.
Ciężko jest przełożyć cały format ciasta w całości. Ja wykładam spód ciasta i doklejam potem bok. Spód nakłuwam widelcem.
Wstawiam do nagrzanego piekarnika temp 200 stopni góra dół na 20 minut aż się zrumieni.
 Po wyjęciu studzę, i wykładam na nie pigwę. Z reszty ciasta wycinam paski i robię kratkę oraz wycinam serduszka nożykiem które układam na około.


1 komentarz: