piątek, 26 czerwca 2015

Greckie gołąbki w liściach winogrona


Gołąbki które robi się z młodych liści winogrona. Wtedy są najlepsze. Można je zapiekać w sosie pomidorowym.












500 g mielone od szynki
1/2 szklanki ryżu
1 jajko
1 bułka czerstwa
1/2 szklanki mleka
sól, pieprz
1 łyżeczka
1 cebula
1 ząbek czosnku
młode liście winogrona
3 gałązki koperku
olej



Ryż zalewam szklanką wody i gotuję do momentu aż wchłonie wodę.  Garnek wstawiam pod koc na 45 minut aż ryz dojdzie.
Mięso mielone przekładam do miski, dodaję bułkę namoczoną w mleku, jajko, koperek pokrojony, czosnek sprasowany, cebulkę drobno pokrojoną, sól, pieprz, majeranek, i wystudzony ryż. Całość wyrabiam ręką. Liście winogrona sparzam wrzątkiem i blanszuję w zimnej wodzie. Na każdy liść nakładam farsz mięsny, zwijam i układam w brytfannie. Na jej dno wylewam olej i dusze około 40 minut na wolnym ogniu, podlewając zimną wodą. Można dolać przecier pomidorowy.

14 komentarzy:

  1. Nie jadłam, chętnie bym zrobiła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie na obiad mam gołąbku ale takie zwykłe :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam kiedyś takie. Były całkiem, całkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie przepadam za gołąbkami, ale Twoje bym z chęcią spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ilość kwiatów jadalnych ,pędów sosny i innych ...zaskakuje mnie ,liście winogron też ,pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. jak będę u rodziców muszę zerwać liście winogron :) świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomysłowe i chętnie bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  8. Madziu takie są chyba najsmaczniejsze, choć ja lubię wszystkie gołąbki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne, bardzo takie lubie, chyba tez zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chcę kiedys zrobić tylko jak mam dostęp do winogron to zwykle liście nie są już młode :(

    OdpowiedzUsuń