wtorek, 2 grudnia 2014

Sałatka z pieczonych warzyw z topinamburem


Sałatka szybka, prosta do zrobienia. Moc witamin w postaci warzyw i kaszy jaglanej. W mojej kuchni warzywa rządzą bo je uwielbiam. Topinambur dostałam od sąsiada ogrodnika i postanowiłam skosztować to cudo o którym dużo się pisze ostatnio. Bardzo mi smakuję taki upieczony. Ma charakterystyczny smak.Rośnie on jako chwast, i nawet nie zdajemy sobie sprawy, że jest go bardzo dużo w naszym otoczeniu.




















1 woreczek kaszy jaglanej
40 dkg dyni
1 papryka czerwona
2 marchewki
1 cebula czerwona
15 dkg korzenia topinamburu
oliwa z oliwek
sól, pieprz
przyprawa ognista
4 gałązki koperku
1 łyżeczka octu

Kaszę gotuję w osolonej wodzie 20 minut. Wyjmuję z woreczka, przekładam do miski.
Dynię obieram i kroję w kostkę. Paprykę kroję w paski, marchewkę obieram i kroję w kostkę.Topinambur skrobię jak ziemniaki, wkładam do miseczki z wodą i octem ponieważ ciemnieje. Kroję na małe kawałki. Cebule kroję także. Blaszkę wykładam papierem do pieczenia. Wykładam na nią warzywa, solę, pieprzę, posypuję przyprawą ognistą i polewam oliwą. Wstawiam do nagrzanego piekarnika temp 200 stopni. Dynię piekę 5 minut i wyjmuję. Resztę warzywa piekę 30-35 minut. Po wyjęciu przekładam do kaszy, a paprykę kroję na małe kawałki. Dodaję pokrojony koperek. Całość mieszam.

9 komentarzy:

  1. wygląda świetnie i te kolory:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zawsze moc kolorów i zdrowia w jednym daniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał! Świetne danie! Muszę spróbować ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie sałatki:) Świetne połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  5. takie sałatki to ja uwielbiam, a Twoje jeszcze tak pięknie wyglądają:)
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem baaardzo ciekawa topinamburu, muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł na sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pożywna i kolorowa sałatka, a jednocześnie bardzo zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń