niedziela, 29 czerwca 2014

Kaczka z owocami


Bardzo lubię kaczkę, tym razem zrobiłam z żurawiną i innymi owocami które miałam. Nie wszyscy lubią połączenia mięsa z owocami, ja uwielbiam. Kaczka wyszła soczysta, mięciutka palce lizać :-) Najbardziej smakowało mi nadzienie ze środka i owoce.




















kaczka 1,80 kg
2 cebule średnie
10 dkg żurawiny suszonej
3  łyżki majeranku
1 łyżeczkę rozmarynu
1 łyżeczkę papryki słodkiej
2 ząbki czosnku
3 łyżki sosu śliwkowego
2 łyżki oleju
1 łyżka soli
1/2 łyżeczki pieprzu mielonego

owoce:
20 dkg porzeczek
10 dkg truskawek
15 dkg malin mrożonych


Kaczkę myję, osuszam. W miseczce przygotowuję marynatę, z majeranku, rozmarynu, papryki, dodaję sos śliwkowy, olej, sól, pieprz, czosnek sprasowany, żurawinę. Całość mieszam dokładnie i nacieram marynatą kaczkę na zewnątrz. Do pozostałej marynaty dodaję pokrojoną cebulę,  i nadziewam kaczkę nią. Spinam szpilkami kaczkę i odstawiam na 24 do lodówki. Na drugi dzień przekładam kaczkę do brytfanny, przykrywam ją i zapiekam tyle ile waży kaczka czyli około półtorej godziny. Po godzinie odkrywam wieko brytfanny żeby kaczka się zarumieniła. W trakcie pieczenia co jakiś czas polewam kaczkę sokami które wytworzyła.  Dziesięć minut przed końcem pieczenia  dodaję truskawki, maliny, porzeczki i dalej zapiekam.


10 komentarzy:

  1. uwielbiam kaczkę a ta wygląda pięknie i smakowicie :)

    buziaki
    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  2. Mieso wyglada na kruche i pyszne:)chetnie bym je sprobowala:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kaczkę przygotowywała kiedyś moja babcia ,niestety nie pamiętam już smaku .Wspaniały obiad .

    OdpowiedzUsuń
  4. Madziu kaczkę uwielbiam, ale rzadko robię i jeżeli już to z jabłkami,
    Bardzo mi sie podoba twoja wersja i chętnie wypróbuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękna ta kaczucha :) pyszna,, że palce lizać,, :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałości :) chętnie bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  7. kaczki chyba nie jadłam całe wieki.

    OdpowiedzUsuń
  8. mmmmm! palce lizać! pychota!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kaczki nigdy nie jadłam, ale bardzo smacznie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio przekonuje się do kaczki, pycha :)

    OdpowiedzUsuń