wtorek, 11 marca 2014

Zupa fasolowa


Taka zupka na rozgrzanie moja ulubiona :-)











1/2  kg fasola jaś
3 marchewki
1/2 selera bulwa
1 por biała część
3 ziemniaki
Sól
1 liść laurowy Kamis
2 ziarenka ziela anielskiego Kamis
70 dkg biodrówki
20 dkg boczku wędzonego
1 łyżka majeranku Kamis
3 ząbki czosnku

Fasolę płuczę i  zalewam zimną wodą w misce,  odstawiam na noc. Na drugi dzień przesypuje fasole do garnka,wlewam wodę w której się moczyła , dodaję biodrówkę i boczek. Gotuje około godzinę. Marchewkę, seler, ziemniaki obieram i kroję w kostkę, por też drobno kroję. Dodaję do zupy i gotuję kolejne 30 minut. Pod koniec doprawiam solą , majerankiem, dodaję sprasowany czosnek. Zupę podaję z natką pietruszki.

14 komentarzy:

  1. Te marchewki są tak cudne:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już czuję jej zapach :) mniam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Madziu pyszna zupka:) tylko ja żeby mała zjadła miksuję fasole na krem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię zupy.Taką to mógłbym jeść raz w tygodniu.Pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda ta zupa :) Niestety ja za fasolową nie przepadam, ale moja rodzinka bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam ten rodzaj zup, a tę aż chce się zjeść i poprosić o dokładkę - koniecznie muszę zrobić teraz fasolówkę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie robiłam,a tak lubię:)piękne naczynia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem wielbicielką wszelkiej maści zup:) Twoja prezentuje się wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  9. To tak jak moja :) uwielbiam i często gotuję !

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz genialne te pojemniczki do zupy ;)

    OdpowiedzUsuń