piątek, 7 lutego 2014

Pizza walentynkowa z lutenicą


Taka pizza od serca dla zakochanych











3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej
2 dkg drożdży
szczypta soli
szczypta cukru
2 łyżki oliwy
3/4 szklanki wody około letniej

farsz:
1 szklanka lutenici ze słoika
1 cebula czerwona
4 pieczarki
6 oliwek zielonych
8 krewetek królewskich
1 garść roszponki
10 kulek mozzraelli
1 papryka czerwona
sól, pieprz, bazylia, oregano suszone
3 łyżki wina celebro


Do miski wsypuje 2 łyżki mąki pszennej, wykruszam drożdże dodaję szczyptę cukru, wodę ciepłą ilość do konsystencji kwaśnej śmietany. Rozrabia i odstawiam do wyrośnięcia.
Jak zaczyn będzie gotowy, dosypuje do niego resztę mąki pszennej i pełnoziarnistej, oraz wlewam wodę,dodaję sól, olej. Ciasto wyrabiam i odstawiam do wyrośnięcia.
Do zrobienia pizzy użyłam formę w kształcie serca którą wcześniej wysmarowałam olejem.
Ciasto na pizze wałkuje najpierw i układam na blaszce. Przed włożeniem do piekarnika zostawiam jeszcze chwilę do wyrośnięcia. Spód podpiekam około 5 minut temp 180 stopni. Wyjmuje smaruję lutenicą, układam pieczarki plastry, kwiatki z cebuli, dodaję oliwki, kulki mozzarelli, serca wycięte z papryki.
Krewetki wcześniej marynuję, z dodatkiem wina, soli, pieprzu, bazylii, oregano. Układam na pizzy i wkładam do piekarnika na 15 minut temp 180 stopni. Przed podaniem dekoruję roszponką


15 komentarzy:

  1. Ooo tak! Wygląda przesmakowicie! Mój Mąż Wąż z pewnością ucieszyłby się z pizzy na walentynki :D ewentualnie z kebaba - znajomi nam mówią, że używamy go zamiast waluty i wszystko przeliczamy na kebaby :D

    Pozdrawiam gorąco!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha dobre przeliczenie bardzo mi się podoba :-) pozdrawiam również gorąco

      Usuń
  2. Madziu pięknie wygląda pizza i oprócz krewetek same moje ulubione składniki:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześlicznie udekorowana pizza. Jesteś mistrzynią. Te kwiatki z cebuli i paprykowe serduszka cudne.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. z tymi wspaniałymi świeżymi dodatkami... idealna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wspaniale, kolorowo i apetycznie! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na to by podać pizzę w kształcie serca <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudo <3 Nacieszyłam swe oczy tym widokiem :) !

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie pizza znika w mig ,wszyscy lubią.

    OdpowiedzUsuń
  9. ale mi smaka narobiłaś! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Narobilas mi wielkiej ochoty na pizze:-)

    OdpowiedzUsuń