wtorek, 18 lutego 2014

Masło orzechowe słone


Masełko orzechowe  zrobione z orzechów nerkowca i  orzechów ziemnych prażonych solonych Kresto.  Przypomina mi się moje dzieciństwo i babcia która takie masło robiła. Pamiętam ile sił musiała włożyć przy wyciskaniu wody która oddziela się od masła. Dzięki temu teraz wiem jak zrobić takie masełko.






















500 ml śmietany 30 % słodkiej w kubeczku
2 łyżki orzechów prażonych solonych Nerkowca Kresto
2 łyżki orzechów prażonych solonych ziemnych Kresto
1 szklanka wody


Do zrobienia masła potrzebna jest śmietana 30 % słodka, ale nie uht z kartonika. Ja używam śmietany kupionej w dużym kubeczku . Przelewam ją do pojemnika wysokiego i miksuje blenderem około 15 minut do momentu oddzielenia się maślanki od masła. Maślankę zlewam można ją wykorzystać do pieczenia chleba. Masło przelewam zimną wodą i odlewam. Kopyścią drewnianą odciskam nadmiar wody z masła w miseczce. Kiedy woda przestanie już się oddzielać dodaję pokruszone orzechy. Zrobiłam to w moździerzu. Mieszam dokładnie i zawijam masełko w folię aluminiową. Wkładam do zamrażalnika na 30minut. Wyjmuję i kroję w plastry. Masło już nie sole bo orzechy są słone.

20 komentarzy:

  1. Moja babcia robiłą masło z dziadkiem.. To dziadek na zmianę z babcią ucierali masło w maselnicy... Było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne wspomnienie dzieciństwa, których już nie będą miały następne pokolenia niestety.

      Usuń
  2. Robienie masłą zawsze kojarzyło mi się z bardzo długim czasem i dużą ilością siły fizycznej. Dzisiej mamy miksery, a mimo to włąściwie masła sami nie robimy. Dobrze że przypomniałaś o istnieniu masła robionego włąsnoręcznie i do tego z takim fajnym dodatkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowite smarowidełko:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. prezentuje się fantastycznie:) rewelacyjny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny pomysł, a że pracochłonny? dlatego możemy w pełni docenić jego smak:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renata nie jest pracochłonny, szybko robi się takie masełko :-)

      Usuń
  6. Ciekawi mnie czy smakuje jak takie ze sklepu, raz kupiłam tylko i mi nie smakowało, tylko ten jeden raz w życiu próbowałam masła orzechowego, więc nie bardzo wiem jak powinno smakować... czy trafiło mi się niesmaczne czy może to nie dla mnie po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię masła orzechowego ze sklepu. To masło mi smakuje sklepowe nie, Jak dla mnie jest o wiele lepsze niż kupne :-).

      Usuń
    2. Więc nie pozostaje mi nic innego niż wypróbować przepis żeby dowiedzieć się czy lubię :D może w weekend zrobię ;)

      Usuń
  7. super, do tego domowy chlebek... pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz ciekawe pomysły ,super masełko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę spróbować Twojego masełka....mam wszystkie składniki. pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja nie wiem jak smakuje sklepowe a jak smakuje robione masło orzechowe
    czy orzeszki ziemne solone można zastąpić niesolonymi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zastąpić niesolonymi orzechami, po prostu masło sobie dosolisz. :-)

      Usuń
  11. Świetne masło i jaki cudny bochen chleba w tle :D

    OdpowiedzUsuń