czwartek, 20 lutego 2014

Krem z pora


Zupa krem z pora to dla mnie numer jeden w zestawieniu kremowych zup. Zakochałam się w nim ale ja uwielbiam por i może dlatego. Mogłabym ją jeść na obiad i kolację.







2 pory biała część
4 ziemniaki średnie
0,70 litra bulionu warzywnego lub rosół
sól do smaku
5 łyżek grzanek
pietruszka do dekoracji
śmietana do dekoracji gęsta
1 marchewka do dekoracji ugotowana
masło klarowane

Por myję i kroję w krążki. Użyłam tylko białą część pora. Na maśle klarowanym duszę na wolnym ogniu. Ziemniaki obieram i kroję w kostkę. Dodaję do pora i dalej duszę. Jak zrobią się półmiękkie dolewam bulion i gotuję na wolnym ogniu. Po ugotowaniu miksuję blenderem na gładką masę. Doprawiam solą, dekoruję marchewką, pietruszką, śmietaną i podaję z grzankami.

16 komentarzy:

  1. Bardzo smakowita zupa.Ślicznie podana.Ja zrobiłem wczoraj krem z selera z czipsem z buraka.Podobny kolor.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za porem w zupie nie specjalnie przepadam ale Twoja dekoracja jest tak piękna i urocza że nawet ja bym się skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię wszystko, co z porem, więc chętnie przygotuję taką zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki pięknie ozdobiony talerz to tylko u Ciebie można dostać. Zupa z pora w Twoim wykonaniu, pychotka

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie sobie uświadomiłam,że z wiekiem pokochałam wszystkie warzywa ,więc,ten kremik z chęcią bym przygarnęła...

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziu u mnie dzisiaj też krem z porów tylko z ziemniaczkami:) uwielbiam wszelkie kremy, a z pora jest wyjątkowo smaczna i delikatna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renata mój kremik też jest z ziemniakami. Same pory nie wystarczą niestety. Czekam na twoją zupkę :-)

      Usuń
  7. A cóż tak porowo na blogach?:)))pyszna zupa,kremowa-porowa jest bardzo smaczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha Ha nie wiedziałam że porowo jest na blogach :-)

      Usuń
  8. Wygląda świetnie, choć ja za porem nie przepadam

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna zupa :) Pora ostatnio bardzo polubiłam, więc na pewno zrobię taki krem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam krem z pora. I ta piękna, serduszkowa dekoracja z marchewek. Super : )

    OdpowiedzUsuń