poniedziałek, 24 lutego 2014

Bułki codzienne


Bułeczki na śniadanie z makiem Kresto. To pierwszy mój przepis z serii pieczenia bułek. Zapoczątkuje nim tydzień pod hasłem wypiek bułek. Będą w rożnej kombinacji z różnym nadzieniem.
Każdy znajdzie coś dla siebie :-) 





















składniki na 12 sztuk:
45 dkg mąki chlebowej typ 650
15 gram świeżych drożdży
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
5 dkg masła
280 ml ciepłego mleka

do posmarowania:
1 jajko
3 łyżki maku Kresto

Zaczyn:
Do miski wsypuję 2 łyżki mąki, dodaję pokruszone drożdże  i dolewam 3 łyżki letniego mleka,  szczyptę cukru. Zaczyn ma mieć konsystencje gęstej śmietany. Mieszam i odstawiam w ciepłe miejsce pod przykryciem do podwojenia objętości.

Do drugiej miski przesiewam resztę mąki, dodaję masło i rozcieram jak na kruszonkę. Dodaję zaczyn, sól, resztę cukru, mleko pozostałe i wyrabiam ręką. Ciasto odstawiam w ciepłe miejsce pod przykryciem do podwojenia objętości. Następnie wyrośnięte ciasto ponownie zagniatam i dzielę na 12 równych części. Wyrabiam kulki ręką, układam na blaszce, robię nacięcia ręką albo nożem. Ponownie odstawiam do wyrośnięcia. Przed pieczeniem bułki smaruję rozmąconym jajkiem i posypuję makiem. Piekę 20 minut temp 200 stopni.

Wytrawne Vege Śniadanie

11 komentarzy:

  1. Jak ja zawsze zazdrośnie spoglądam na domowe pieczywko:)))pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe bułeczki! chętnie bym teraz jedną zjadła... z samym masełkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne! Idealne na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę poniedziałek przywitał mnie takimi świeżymi bułeczkami. Zabieram;) wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym je nazwała ,,niecodzienne ,, ,bo to najlepsze bułeczki jakie można sobie zażyczyć!.

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziu to ja poproszę o kilka, bo od samego patrzenia burczy mi w brzuchu
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak apetycznie wyglądają że poczułam się strasznie głodna:) porywam jedną! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Magduś bułeczki cudne! już czekam na kolejne przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne są takie bułeczki własnoręcznie zrobione.Te wysz wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  10. wygladaja pieknie, tez kiedys takie wypiekalam:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. próbowałem i wydaje mi sie, że ilośc masła jest chyba za mała. Nie udało mi sie rozetrzeć 5 dkg masła w 45 dkg maki ( 3 szklanki maki i 1/5 kostki masła). Prosze o pomoc, bo chciałbym zrobić te bułeczki.

    OdpowiedzUsuń