czwartek, 27 lutego 2014

Bułeczki włoskie


Kolejny przypis w ramach tygodnia pod hasłem pieczenie bułek. Tym razem kolej na bułki włoskie z fetą, suszonymi pomidorami i oliwkami. Podbiły moje serce i moich znajomych. Rozpływają się w ustach. Upiekłam ich za mało na próbę, zjedzone zostały od ręki. Bardzo fajnie sprawdziła się przyprawa Kamis do pomidorów którą dodałam do ciasta.














30 dkg mąki chlebowej typ 650
1 dkg drożdży świeżych
1/3 łyżeczki soli morskiej Kamis
1 łyżka oliwy od suszonych pomidorów
1/2 łyżeczki przyprawy do pomidorów Kamis
300 ml ciepłej wody

nadzienie:
10 dkg sera feta
10 pomidorów suszonych
25 oliwek czarnych

Przepis na 8 bułeczek, jeżeli chcemy 16 sztuk podwajamy porcję

Do miski wykruszam drożdże dodaję 2 łyżki mąki i odrobinę ciepłej wody.Całość mieszam i odstawiam do wyrośnięcia. Powstanie zaczyn który ma mieć konsystencję gęstej śmietany. Następnie do zaczynu dodaję resztę mąki, wodę, sól, przyprawę do pomidorów, oliwę i ciasto wyrabiam ręką na gładką masę. Odstawiam ponownie do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Miskę nakrywam ściereczką. Gdy ciasto podwoi swoją objętość dzielę je na 8 części. Formuje kulkę i rozwałkowuję na placek o średnicy 10 cm. Na każdy placuszek nakładam dwie łyżeczki farszu, sklejam i formuję kulkę. Odstawiam na blaszkę do wyrośnięcia. Przed pieczeniem bułeczki posypuję mąką. Piekę w nagrzanym piekarniku temp 200 stopni około 25 minut. Bułeczki można wyrobić w maszynie do chleba.
Farsz:
Ser fera rozkruszam, dodaję pomidory suszone pokrojone, oliwki plastry i całość mieszam.


Wytrawne Vege Śniadanie

14 komentarzy:

  1. Fajne bułki. Wyglądają bardzo apetycznie i kuszą, by spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Ślicznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bułeczki z nadzieniem są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  4. super, czy Ty codziennie pieczesz te bułki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie codziennie ich nie piekę. Nie byłabym wstanie ich przejeść ha ha. Do tego tygodnia bułkowego przygotowywałam się od jakiegoś czasu. Piekłam buły rozdawałam i częstowałam innych :-) bułki są bardzo dobre ale ja nie mogę ich jeść tak codziennie :-)

      Usuń
  5. Ale pyszne śniadanko :) Przepis genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wyszły:)
    Madziu chętnie wypróbuję przepis, ale bez oliwek ( beee dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwki wyrzuć dodaj bazylię jak masz albo i nie i będzie git :-)

      Usuń
  7. Pyszności :) z moim ulubionym nadzieniem!!

    OdpowiedzUsuń
  8. gratuluję! świetny pomysł :) świetnie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wyglądają,przepis wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na patrzeć się nie mogę no :)

    OdpowiedzUsuń