niedziela, 2 czerwca 2013

Polentowy torcik nadziewany szparagami









300 gram kaszki kukurydzianej
1200 ml wody
2 łyżki masła
½ pęczka szparagów zielonych
2 pomidory duże
6 oliwek czarnych
10 oliwek zielonych z papryką
1 cukinia mała
½ kulka mozzarelli
1 pieczarka
Listki Bazyli świeżej
Sól
cukier

Kaszkę kukurydzianą podzieliłam na dwie porcję. Najpierw zagotowałam 600 ml wody, i dodawałam pomału 150 gram kaszki, posoliłam, dodałam łyżkę masła. Wylałam ją do formy wysmarowanej o średnicy 23 cm. Szparagi umyłam, obcięłam końcówki i ugotowałam aldente w wodzie, w garnku bez przykrywki. Szparagi nie stracą koloru, dodałam szczyptę soli i cukru. Na polentę ułożyłam szparagi. Następnie ugotowałam drugą porcję polenty. Zrobiłam to na raty bo kaszka szybko gęstnieje. Przykryłam szparagi kolejną warstwą polenty. Ułożyłam plastry pomidora, i resztę szparagów. Dodałam pokrojoną mozzarelle, pieczarkę, oraz plastry cienkie cukinii, oliwki czarne i zielone. Wstawiłam na 10 minut do piekarnika na 180 stopni.Po wyjęciu udekorowałam tort różą z pomidora i listkami Bazyli, oraz kwiatkami bratka.

8 komentarzy:

  1. Przepięknie podane pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda obłędnie :) pięknie podany!!

    OdpowiedzUsuń
  3. wow ale piękna propozycja :) super pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. w dekoracjach jesteś mistrzynią,obłędnie wygląda ten torcik

    OdpowiedzUsuń
  5. bajecznie kolorowa kompozycja :) pozdrawiam A

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie wygląda! rewelacyjnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje propozycje mogłabym jeść oczami i nigdy nie mam ich dość, są pyszne, kolorowe...i kuszą niemiłosiernie;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pytanie: Jak gotujesz polentę krok po kroku, gdyz moja wychodzi z goryczką :/. Proszę o dobrą radę . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń