czwartek, 14 lutego 2013

Walentynkowy ananas kuszący krewetkami i nie tylko






1 ananas świeży
1 papryka czerwona
1 woreczek ryżu paraboiled dziki
10 krewetek mrożonych
1/2 papryczka chili czerwona
5 oliwek czarnych
5 dkg sera lazur błękitnego
8 pomidorków koktajlowych w kształcie serca
1 pomidor duży
Skórka od cukinii
Sól
Pieprz kolorowy prymat
Bazylia prymat
Oregano prymat
2 łyżki sosu sojowego jasnego
½ cukinii
Oliwa

Ananasa przekroiłam wzdłuż, tak żeby zostały nam liście z ananasem w całości. Usunęłam niejadalny środek owocu. Wydrążyłam miąższ ananasa i pokroiłam w kostkę. Krewetki odmroziłam, i zamarynowałam w oliwie, z dodatkiem soli, pieprzu kolorowego, Bazyli i oregano. Ryż gotowałam w osolonej wodzie 20 minut. Poczekałam aż ostygnie.  Cukinie pokroiłam w kostkę razem ze skórką. Przesmażyłam ją 1 minutę, mają zostać ładne kostki, dodałam bazylie, oregano suszone. Do miseczki przełożyłam ryż, cukinie, pokrojoną paprykę czerwoną, kawałki ananasa. Doprawiłam pieprzem i napełniłam ananasa farszem. Na wierzch ułożyłam kawałki sera lazur, krewetki, oliwki czarne pokrojone, pomidorki koktajlowe pokrojone. Fajnie żeby pomidorki miały kształt serca po przekrojeniu. Papryczkę chili pokroiłam na drobne paseczki i dodałam do farszu. Udekorowałam dwoma sercami z papryki. Talerz ozdobiłam różą z pomidora i listkami z cukinii.
Od serca dla serca i dla watroby

2 komentarze:

  1. Niesamowite... Pomysłowe i do tego apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o wow tak podaną sałatkę to ja bym mogła dziś dostać na walentynki :) do tego jeszcze tyle cudownych smaków Super

    OdpowiedzUsuń