środa, 13 lutego 2013

Walentynkowa pizza

Jak walentynki to szaleć na całego. Pizzą sercem zaskoczymy naszego wybranka. Nie potrzebna nam żadna forma serce. Kształt uzyskamy z papieru do pieczenia z którego wytniemy serce.




















1 puszka pomidorów bez skórki w całości pudliszki
1,5 szklanki mąki
Sól
½ łyżeczki cukru
4 dkg drożdży
½ szklanki wody
2 łyżki oleju
1 kulka duża mozzarelli
6 pieczarek
12 plastrów salami peperoni
12 oliwek zielonych
8 pomidorków koktajlowych
Pieprz
1 ząbek czosnku
1 papryka czerwona
Bazylia świeża
 1 łyżeczka przyprawa do pizzy

Przygotowanie pizzy zaczynam od ciasta bo to zajmuje najwięcej czasu. Do miski przesiewam mąkę, dodaję drożdże, wodę. Następnie dodałam olej, cukier, sól i znowu wszystko dobrze wymieszałam.  Zaczęłam stopniowo dolewać wodę i ręką wyrabiałam ciasto aż powstała jednolita kula (jeżeli ciasto się lepi to dodaj mąki i dalej wyrabiaj).  Ciasto powinno trochę urosnąć, dlatego uformowaną kulę ciasta zostawiłam w przykrytej misce na 20-30 minut . Z papieru do pieczenia wycięłam serce i ciasto formowałam na papierze. Odstawiłam na 15 minut do wyrośnięcia. Piekłam 10 minut w temp 190 stopni. Pomidory z puszki przełożyłam na patelnię, zblenderowałam i podsmażałam je aż zrobił się gęsty sos. Doprawiłam solą, pieprzem, dodałam ząbek czosnku sprasowany i przyprawę do pizzy. Po upieczeniu pizze serce posmarowałam sosem, ułożyłam na niej pokrojoną mozzarelle, pieczarki cienkie talarki, salami. Z papryki wycięłam serca i ułożyłam na pizzy. Pomidorki przekroiłam na pół. Pizze włożyłam jeszcze na 15 minut do piekarnika. Po wyjęciu ułożyłam oliwki i listki Bazyli. Smacznego



Walentynki 2013 - czym to się je?

4 komentarze:

  1. pięknie wygląda)))) aż by się chciało zjeść...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem co mnie podkusiło, by zajrzeć przed snem... Teraz to już nie zasnę tylko o takiej cudownej pizzy będę marzyła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Łoł,wspaniale wygląda i pewnie fantastycznie smakuje-Mega ;)

    OdpowiedzUsuń