czwartek, 7 lutego 2013

Skórka pomarańczowa






3 pomarańcza
4 łyżki cukru

Pomarańcze dokładnie myję. Najlepiej zrobić to w ciepłej wodzie, potem zimnej. Następnie ścieram na tarce na drobnych oczkach skórkę. Robię to stopniowo na przykład po 3 sztuki dziennie które jestem potem wstanie zjeść. Skórkę wsypuję do słoiczka zasypuję cukrem i do lodówki wstawiam. Następnego dnia znowu można zetrzeć trzy sztuki zasypać cukrem i do lodówki. Skórka jest bardzo aromatyczna, idealna do ciast .

Domowy Wyrób

5 komentarzy:

  1. O! Takiej wersji nie znałam. Ja swoją zasypuję cukrem pokrojoną w kosteczkę, lub kandyzuję w syropie cukrowym ;) Twoja skórka wygląda jak pyszny dżemik ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam kiedyś taką skórkę jak piszesz. Teraz robię tartą jest rewelacyjna do mufinek do ciasta. Wychodzą wtedy pomarańczowe mufiny :-) ale tą kandyzowana też muszę zrobić. Przypomniałaś mi o niej :-)

      Usuń
  2. Też zawsze smażę w cukrze, ale ta wersja jest mniej pracochłonna. Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym to położyła na kanapkę :)
    Ciekawe czy by smakowało :)
    A jak długo taka skórka może stać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie stoi już 3 miesiące i nic się nie dzieje :-)

      Usuń